Colombia Tours 97

Bogota

A túra nehézsége

Nehéz

Egy olyan intenzív körutazásról beszélünk, ahol a kalandvágyó utazó a Belső-Andok magashegyi környezetéből indulva, ősi kultúrákat megismerve, paramókon és a legszebb koloniál városokon keresztül, Santander legszebb természeti látványosságain át haladva a lehető legmélyebben ismeri meg az adott tájegység szokásait, hagyományait. Ezen az utunkon a természetbeli programok vannak túlsúlyban, de van városnézés is bőven, illetve több extrémsportos opció is.

Igény esetén az utazás meghosszabbítható tengerparti pihenéssel. Részletekért érdeklődj a Szervezőnél!

Érdekli ez a túra?

Ha érdekli ez a túra, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot további információkért és foglalásért.

Program

1. Nap

Miután találkoztunk a reptéren Bogotában, a belvárosi szállásra megyünk, majd megismered a La Candelaria történelmi városrészt, a város történetét. Hagyományos ételeket, például Ajiaco­ t kóstolunk, illetve a híres 'chichát', mely a hódítás előtt itt élő Muisca indiánok itala volt.

2. Nap

Az ország legmagasabb nyilvántartott vízesése a La Chorrera csupán 40 percnyi autózásra és ugyanennyi gyaloglásra van a fővárostól. Ma reggel itt túrázunk, aztán visszatérünk ebédelni Bogotába, mégpedig egy jellegzetes helyi fogást, ’lechonát’. Délután megmutatom Bogotá kevésbé ismert helyszíneit. Felvonózunk Ciudad Bolivár fölött, ellátogatunk néhány nevezetes történelmi helyszínre, majd az estét Usaquén és Chapinero belvárosi utcáiban töltjük. Estére szállás ugyanott.

3. Nap

Ma korán indulunk. Két és fél óra autóút árán jutunk el Tibacuy hegyi falucskájába, ahonnan a Cerro Quinini túraösvénye indul. A gyalogtúra összesen 4-5 órát vesz igénybe kávéföldek közt és csodás köderdei környezetben haladva egészen a Cabeza del lndio szikláig. A térség a Panche indiánok szent területe. Tanyasi ebéd után indulunk is vissza Bogotába, szállás ugyanott.

4. Nap

Reggel korán tipikus reggeli után bő másfél óra kemény gyaloglás következik a Monserrate tetejére, ahonnan a legjobb kilátás nyílik a városra. Innen leérve másfél óra autózás következik Guatavita andalúz kisvárosáig, ahonnan rövid városnézés után már megyünk is tovább a Cacique Guatavita tóhoz, mely a Muisca indiánok szent tava volt. A gyalogtúra nagyjából 2 óra laza séta, 3000 méter felett. Innen kiérve iszunk egy kokateát a magassági fejfájás ellen, majd megszállunk egy közeli tanyán.

5. Nap

A szomszédos Sesquilé kisvárosához és a tegnapi tóhoz kapcsolódik El Dorado legendája. A mai napon a város fölé magasodó hegyre túrázunk, mely nem más, mint a Cerro de las Tres Viejas. Mivel jóval 3000 méter felett járunk, reggel kokateával indítunk és nekivágunk az összesen 8 órás túrának. Innen leérve irány Boyacá legszebb faluja, a 3000 méter magasan fekvő Mongui ahol megszállunk.

6. Nap

Mongui faluja eredetileg a bőrlabda gyártásról lett híres. Innen indul a Parámo del Ocetá túraösvénye, ahol páratlan magashegyi növényzetet, 'fraylejonokat' is láthatunk. Sőt ez utóbbit még ültetni is szoktak utazóink, ezzel segítve a térség rekonstrukcióján dolgozó természetvédelmi alapítványt. Ez összesen nyolcórás gyaloglás, ami jó fizikumot kíván, éppen ezért a túra lerövidíthető egy szintén nagyon szép környékbeli túraútvonalra. Szállás este a közeli Sogamosoban.

7. Nap

Sogamoso a Muisca indián civilizáció központja. Az itteni Archeológiai Múzeumban megismeritek ezt a kultúrát, és a spanyolok által leégetett ősi naptemplom újjáépített másolatához is ellátogatunk. Innen a kolónia! Villa de Leyvába utazunk, ahol már melegebb van. Városnézés után a város fölé emelkedő kilátóba igyekszünk. Ez egy óra erős hegymenet, kérésre kihagyható, de mindenképp megéri a fenti látvány, ráadásul ez az lguaque Nemzeti Park határán található, tűlevelű erdőben. Estig szabadprogram, amit érdemes a történelmi utcákon tölteni, ugyanis a város több híres ember szülöttje és itt található Kolumbia legnagyobb főtere, szállás vendégházban.

8. Nap

Reggel lovagolunk a környéken, érintve az lnfiernito névre hallgató Muisca indián leleteket tartalmazó ásatási helyszínt. Átmegyünk ebédelni a szomszédos Ráquira faluba, mely a fazekasok települése. Ebéd után díj ellenében látogatható a Casa Terracotta, a világ legnagyobb kerámiaháza, vagy az őslénycsontokat feltáró Fosil Múzeum is. A csokoládé múzeumot kár kihagyni. Szállás ugyanott.

9. Nap

Moniquira és a szomszédos Velez a guayaba gyümölcsből készült 'bocadillo' gyártás bölcsői, egy ilyen háztáji kisüzemet látogatunk ma meg, ahol vásárolhatunk is a birsalmasajthoz hasonlító édességből, majd guayaba ültetvények közt haladunk tovább Velez felé. A mai nap fő attrakciója az Hoyo de Aire barlangja, ahová kötélen fogunk leereszkedni, és igen rázós út is vezet hozzá. Ezután egy olyan kanyonba viszlek el, amelyet nem ismernek a turisták, ugyanis az idevezető túraösvényt mi vágtuk a bozótban a terület tulajdonosának beleegyezésével, aki most is forró kávéval vár minket. Miután átkeltünk a folyón, egy mezőgazdasági fincához érkezünk, itt haladunk át nagyjából háromnegyed órát. Éjszakára a közeli dekoratív kisfaluban, Guadalupéban szállunk meg.

10. Nap

Reggel felkeressük a térség legkülönlegesebb látványosságát, a Las Gachas vízfolyását, ahol szinte kötelező fürödni. San José del Suaita települése a textilipar fellegvára volt, mára romokban heverő ipari műemlék, útba ejtjük. A Los Caballeros vízesés a térség legattraktívabb lépcsős vízesése és a túra alig fél óra. A vízesés lábánál nagyon finom helyi húsételeket sütnek ebédre. Innen estére érkezünk Vado Real kisvárosába, ahol alszunk.

11. Nap

Gámbita egy óra sincs kocsival, viszont több látványosság is található a közelben, amit felkeresünk. A legszebb itteni vízeséssel kezdünk, barlangászunk a Cueva del Chocó barlangjában, majd ellátogatunk a lenyűgöző mélységű Hondura Cañon kilátójához. Ezután elindulunk San Gil felé a főúton. Estére érkezünk Barichara falujába, ahol megszállunk egy kolóniál házban.

12. Nap

Miután reggeliztünk ’tamal’-t, megkezdjük mai rövid gyalogtúránkat a Camino Real ősi úthálózat legismertebb szakaszán, melyet a Guanenta indiánok építettek a törzsfőnöküknek. Ez kevesebb mint két óra gyaloglás, majd megérkezünk Guane falucskájába, ahonnan kiváló kilátás nyílik a Suarez folyó völgyére. Innen visszatérünk kocsival Baricharába, majd ebéd után szabadprogram Barichara utcáin.Szállás ugyanott. A naplementét a közeli Salto del Mico kilátóból nézzük.

13. Nap

Ma reggel leereszkedünk San Gil- be és felkeressük a közeli Juan Curí vízeséseket, ahol fél óra gyaloglást követően 'rapel' technikával ereszkedünk le a vízesés aljára. Innen visszatérve raftingolunk a Fonce folyó vizén, majd ebéd után közel 4 órás út vár ránk a Chicamocha Cañon szédítő szerpentinjén, mely a világ második legmélyebb folyóvölgye. Estére érkezünk Los Santos hegyi falujába a szállásra.

14. Nap

Reggeli után már indulunk is az emlegetett Chicamocha folyó völgyén keresztül az ősi kikövezett úthálózat, a Camino Real egy szakaszán keresztül a csaknem elnéptelenedett Jordán falucskájába dohány és citrom ültetvények közt. Itt megebédelünk az egyetlen itteni konyhán, majd pedig elindulunk visszafelé Los Santos-ba ezúttal hegymenetben. Ez a mai ez összesen 8 óra gyaloglást jelent. Estére érkezünk kocsival Girón történelmi városába, ahol megszállunk éjszakára.

15. Nap

Délelőtt szabadidő Girón történelmi utcáin, beülünk az egyik legjobb hússütödébe, majd kiviszlek a közeli reptérre, ahonnan utazol Bogotába, majd haza. Jó utat!