Colombia Tours 97

Közép-Kolumbia Hosszú Körút

Autentikus és részletes körút az Andok világában

Középnehéz

Bogota

A túra nehézsége

Könnyű

Egy olyan intenzív kalandtúra körutazásról beszélünk, ahol a kalandvágyó utazó a Belső-Andok magashegyi környezetéből indulva, ősi kultúrákat megismerve, paramókon és a legszebb kolóniál városokon keresztül, Santander legszebb természeti látványosságain át haladva a lehető legmélyebben ismeri meg az adott tájegység szokásait, hagyományait. Ezen az utunkon a természetbeli programok vannak túlsúlyban, de van városnézés is bőven, illetve több extrémsportos opció is.

Igény esetén az utazás meghosszabbítható tengerparti pihenéssel Cartagenában, vagy a Tayrona térségében, illetve spirituális elvonulással is a Sierra Nevada dzsungeleiben. Részletekért érdeklődj a Szervezőnél!

Érdekli ez a túra?

Ha érdekli ez a túra, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot további információkért és foglalásért.

Program

1. Nap

Miután találkoztunk a reptéren Bogotában, a belvárosi szállásra megyünk, majd megismered a La Candelaria történelmi városrészt, a város történetét. Hagyományos ételeket, például Ajiaco­ t kóstolunk, illetve a híres 'chichát', mely a hódítás előtt itt élő Muisca indiánok itala volt.

2. Nap

Reggel autózunk másfél órát Bogotá legdélebbi csücskéig, ahonnan a Páramo de Sumapaz túraösvénye indul. Az említett a világ legnagyobb páramója, a kolumbiai édesvízkészlet kulcsfontosságú eleme, fokozott tájvédelmi terület. Itt túrázunk ma nagyjából 4 – 5 órát, majd délután a közeli Silvania településén alszunk egy útmenti csárdában.

3. Nap

Ma reggel egy óra autóút árán jutunk el Tibacuy hegyi falucskájába, ahonnan a Cerro Quinini túraösvénye indul. A gyalogtúra összesen 4-5 órát vesz igénybe kávéföldek közt és csodás köderdei környezetben haladva egészen a Cabeza del lndio szikláig. A térség a Panche indiánok szent területe. Tanyasi ebéd után indulunk is tovább San Bernardo faluja felé, ahol újkori múmiákat láthatunk a helyi mauzóleumban. Estére érkezünk Girardot nem túl izgalmas városába, ami a fővárosiak hétvégi üdülőhelye. Mi is csak megszállunk itt.

4. Nap

Reggel folytatjuk utunkat Mariquita felé, egész pontosan Falán hegyi falucskájáig, ahol ma túrázni fogunk. A Ciudad Perdida de Falán valójában egy Bolivár korabeli aranybánya romha, amit egy helyi gazdálkodó család üzemeltet. Összesen nagyjából négy órás gyaloglásról van szó fantasztikus dzsungel környezetben. Innen visszatérve ebédelünk az itteni tanyán, majd irány Mariquita kisvárosa ahol a délutánt töltjük. Estére érkezünk a közeli Honda városába, ahol egy úszómedencés családi ház a miénk ma estére.

5. Nap

Reggel nem kell korán kelni, ma lazább napunk van. Délelőtt megnézzük Honda színes belvárosát, majd ebédre érkezünk a szomszédos Guaduas kolóniál városába. Ebéd után élvezzük az antik utcákat, majd pedig elindulunk vissza Bogotába. Ha marad idő, útbaejtjük a Piedra del Tunjo Archeológiai Park sziklarajzait. Szállás estére a belvárosban.

6. Nap

Reggel korán tipikus reggeli után bő másfél óra kemény gyaloglás következik a Monserrate tetejére, ahonnan a legszebb kilátás nyílik a városra. Ezután felvonózunk Ciudad Bolivár fölött, ebédelünk 'lechonát', majd megiszunk egy kávét a Tequendama vízesés kisértetjárta kastélyában. Este ellátogatunk Bogotá modern gasztro negyedébe, Chapinero városrészbe.

7. Nap

Innen leérve másfél óra autózás következik Guatavita andalúz kisvárosáig, ahonnan rövid városnézés után már megyünk is tovább a Cacique Guatavita tóhoz, mely a Muisca indiánok szent tava volt. A gyalogtúra nagyjából 2 óra laza séta, 3000 méter felett. Innen kiérve iszunk egy kokateát a magassági fejfájás ellen, majd megszállunk egy közeli tanyán.

8. Nap

A szomszédos Sesquilé kisvárosához és a tegnapi tóhoz kapcsolódik El Dorado legendája. A mai napon a város fölé magasodó hegyre túrázunk, mely nem más, mint a Cerro de las Tres Viejas. Mivel jóval 3000 méter felett járunk, reggel kokateával indítunk és nekivágunk az összesen 7 órás túrának. Estére érkezünk a környék egyik legrégebbi bányatelepülésére, Suesca-ba, ahol megszállunk estére.

9. Nap

A helyi bányamúzeum után ma sziklát mászunk, mégpedig Kolumbia leghíresebb kis ’via ’ferrata’- ján, ahol még Muisca eredetű sziklarajzokat is láthattok. Ezután Sogamoso városába utazunk. Sogamoso a Muisca indián civilizáció központja. Útközben megállunk Puente Boyacá – nál, hogy megismerjétek a kolumbiai függetlenséget eldöntő csata helyszínét. Ezután az itteni Archeológiai Múzeumban megismeritek ezt a kultúrát, és a spanyolok által leégetett ősi naptemplom újjáépített másolatához is ellátogatunk. Estére érkezünk Boyacá legszebb falujába, Mongui- ba, mely 3000 méter magasan fekszik.

10. Nap

Mongui faluja eredetileg a bőrlabda gyártásról lett híres. Innen indul a Parámo del Ocetá túraösvénye, ahol páratlan magashegyi növényzetet, 'fraylejonokat' is láthatunk. Sőt ez utóbbit még ültetni is szoktak utazóink, ezzel segítve a térség rekonstrukcióján dolgozó természetvédelmi alapítványt. Ez összesen nyolcórás gyaloglás, ami jó fizikumot kíván, éppen ezért a túra lerövidíthető egy szintén nagyon szép környékbeli túraútvonalra. Szállás este a közeli Sogamosoban.

11. Nap

Ezután folytatjuk utunkat a helyiek ’tengerpartjaként’ is ismert Lago de Tota partjaihoz. A vidék a hagyma és krumplitermesztésen alapul, csodálatos tájakkal és természetesen Playa Blancával. Itt megállunk egy rövid időre bár kétlem, hogy fogsz fürdeni, ismerve a víz hőfokát. Ebédelünk a hangulatos Tota kisvárosában, majd egy szakaszon földúton folytatjuk utunkat. Késő délután érkezünk a szállásra Villa de Leyva városába, ahol már melegebb idő van.

12. Nap

Városnézés után a város fölé emelkedő kilátóba igyekszünk. Ez egy óra erős hegymenet, kérésre kihagyható, de mindenképp megéri a fenti látvány, ráadásul ez az lguaque Nemzeti Park határán található, tűlevelű erdőben. Átmegyünk ebédelni a szomszédos Ráquira faluba, mely a fazekasok települése. Délelőtt meglátogatjuk az lnfiernito névre hallgató ősi Muisca indián csillagvizsgáló ásatási helyszínt. Ezután díj ellenében látogatható a Casa Terracotta, a világ legnagyobb kerámiaháza, vagy az őslénycsontokat feltáró Fosil Múzeum is. Érdemes az estét a történelmi utcákon tölteni, ugyanis a város több híres ember szülöttje és itt található Kolumbia legnagyobb főtere is. Szállás ugyanott kolóniál vendégházban.

13. Nap

Muzo a világhírű kolumbiai smaragd fővárosa, ahová nem is okyan rég még rizikós volt az utazás. A helyi smaragdmúzeum, és ebéd után megismeritek a drágakő véres múltját és egy itt dolgozó barátom segítségével a jelenleg folyó bányászat folyamatába is betekinthetünk a közelben. Aki szeretne, itt lehet vásárolni is hivatalosan smaragdot. Estére itt szállunk meg.

14. Nap

Ma összesen több mint nyolc órát autózunk. Reggel elindulunk a Santander tartománybeli Florián falucskája mellé. Útközben ebédelünk, majd ellátogatunk a térség legkülönlegesebb barlangjába, ami egyben egy lépcsős vízesés. Ez a Ventanas del Tisquezique, melyet világhírű természetfotósok keresnek fel, a turizmus viszont még nem tört be ide sem. Délután egy másik úton utazunk visszafelé. Megállunk egy kávéra Puente Nacional történelmi városában. Moniquira és a szomszédos Velez a guayaba gyümölcsből készült 'bocadillo' gyártás bölcsői, egy ilyen haztáji kisüzemet látogatunk ma meg, ahol vásárolhatunk is a birsalmasajthoz hasonlító édességből. Estére a szomszédos Barbosa városában alszunk.

15. Nap

Délelőtt túrázunk a közeli Cerro Panamá ösvényein, ahonnan fantasztikus kilátás nyílik a környékre. A mai nap fő attrakciója az Hoyo de Aire barlangja, ahová kötélen fogunk leereszkedni, és igen rázós út is vezet hozzá. Ebéd után pedig egy olyan kanyonba viszlek el, amelyet nem ismernek a turisták, ugyanis az idevezető túraösvényt mi vágtuk a bozótban a terület tulajdonosának beleegyezésével, aki most is forró kávéval vár minket. Miután átkeltünk a folyón, egy mezőgazdasági fincához érkezünk, itt haladunk át nagyjából háromnegyed órát. Éjszakára a közeli dekoratív kisfaluban, Guadalupéban szállunk meg.

16. Nap

Délelőtt felkeressük a térség legkülönlegesebb látványosságát, a Las Gachas vízfolyását, majd folytatjuk utunkat. A Los Caballeros vízesés a térség legatraktívabb lépcsős vízesése és a túra alig fél óra. A vízesés lábánál nagyon finom helyi húsételeket sütnek ebédre. San José del Suaita települése a textilipar fellegvára volt, mára romokban heverő ipari műemlék, útbaejtjük. Innen estére érkezünk Vado Real kisvárosába, ahol alszunk.

17. Nap

Gámbita egy óra sincs kocsival, viszont több látványosság is található a közelben, amit felkeresünk. A legszebb itteni vízeséssel kezdünk, barlangászunk a Cueva del Chocó barlangjában, majd ellátogatunk a lenyűgöző mélységű Hondura Cañon kilátójához, ahol ebédelünk majd felmászunk a kilátóhoz, ami nagyjából egy óra. Estére érkezünk Barichara falujába, ahol megszállunk egy kolóniál házban. Ez Kolumbia legszebb falva címet viseli.

18. Nap

Miután reggeliztünk ’tamal’-t, megkezdjük mai rövid gyalogtúránkat a Camino Real ősi úthálózat legismertebb szakaszán, melyet a Guanenta indiánok építettek a törzsfőnöküknek. Ez kevesebb mint két óra gyaloglás, majd megérkezünk Guane falucskájába, ahonnan kiváló kilátás nyílik a Suarez folyó völgyére. Innen visszatérünk kocsival Baricharába, majd ebéd után szabadprogram Barichara utcáin.Szállás ugyanott. A naplementét a közeli Salto del Mico kilátóból nézzük.

19. Nap

Reggel indulunk Galán történelmi településén és a Suarez folyó fölötti szerpentinen keresztül Zapatoca kolóniál városkájába, ahonnan a legszebb kilátás nyílik a Chicamocha Kanyonra. Rögtön haladunk is tovább San Vicente de Chucurí falujába, mely azon kívül, hogy Kolumbia legfiatalabb települése és a kakaótermesztés fellegvára. Meglátogatjuk a helyi piacot és túrázunk a Cueva del Avion barlangjához, ami egyben vízesés is, és szinte kötelező fürödni. Estére visszatérünk Zapatoca városába aludni.

20. Nap

Ma reggel némi városnézés után leereszkedünk San Gil-be és felkeressük a közeli Juan Curí vízeséseket, ahol fél óra gyaloglást követően 'rapel' technikával ereszkedünk le a vízesés aljára. Innen visszatérve ebédelünk, majd raftingolunk a Fonce folyó vizén, majd itt szállunk meg éjjelre.

21. Nap

Reggeli után közel 4 órás út vár ránk a Chicamocha Cañon szédítő szerpentinjén, mely a világ második legmélyebb folyóvölgye. Gyalogosan indulunk az emlegetett Chicamocha folyó völgyén keresztül az ősi kikövezett úthálózat, a Camino Real egy szakaszán keresztül a csaknem elnéptelenedett Jordán falucskájába dohány és citrom ültetvények közt. Itt megszállunk az egyetlen itteni vendégházban, és még jól is főznek.

22. Nap

Reggel időben elindulunk visszafelé Los Santos-ba ezúttal hegymenetben. Ez újabb négy és fél óra gyaloglást jelent. Ebédelünk Piedecuesta városában, majd délután érkezünk Girónba, ahol megnézzük a történelmi utcákat némi szabadidő keretein belül. Estére kiviszlek a reptérre, ahonnan utazol Bogotába, majd haza.