Colombia Tours 97

Bogota

A túra nehézsége

Nehéz

Egy olyan intenzív expedíciószerű körutazásról beszélünk, ahol a kalandvágyó utazó a Los Llanos Orientales magávalragadó világán keresztül, Kolumbia földrajzi középpontját érintve az Orinoco folyón haladva járja végig a Guayanai Pajzs és az érintetlen Matavén és Tuparro Nemzeti Parkok vidékét, megismerve az itt élő Guahibo, Puinave, Piaroa és Curripaco törzseket. Háromszor átmegyünk megnézni egy-egy látványosságot Venezuelába. Ez ugyanaz az útvonal, melyet Alexander von Humboldt természetkutató is végigjárt expedíciója során, a turizmus viszont nem jut el idáig, ezért olyan érintetlen. Ezen az utunkon több extrém úticélt is felkeresünk, illetve tartalmaz gyalogtúrákat is, ami jó fizikumot kíván, illetve a komfortzónádból is ki kell majd lépned. Több olyan ritka látványosságot tartalmaz, ami ismeretlen a külföldiek számára. Ezen az utunkon az első napok hosszú buszútjai és a két belföldi repülés kivételével végig csónakkal utazunk, sokszor félnomád módon szállunk meg! Nem kezdő utazóknak való!

Igény esetén az utazás meghosszabbítható tengerparti pihenéssel Cartagenában, vagy a Tayrona térségében, illetve spirituális elvonulással is a Sierra Nevada dzsungeleiben. Részletekért érdeklődj a Szervezőnél!

Érdekli ez a túra?

Ha érdekli ez a túra, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot további információkért és foglalásért.

Program

1. Nap

Bogotái találkozásunk után Yopal városába repülünk. Yopal a Llanos Orientales elbűvölő síkságainak, a ‘llanero’ kultúra és folklór bölcsőjének a kapuja. Itt töltjük az éjszakát hotelben.

2. Nap

Reggeli után már indulunk is arra a programra, mely a Los Llanos hangulatos világát, folklórját és páratlan élővilágát hivatott bemutatni, és a ‘Safari Llanero’ névre hallgat. A közeli Guanapalo természetvédelmi övezetet a helyi campesinók hozták létre a turizmus és természetvédelem céljából. Megérkezve rövid köszöntő után felfedezzük a tanyát és környékét, ahol két napig lakni fogunk. Ebéd után lóháton folytatjuk utunkat a síkságon, megfigyelve az állat és növényvilágot. Ezután a négyórás lovaglás után visszatérünk a szálláshelyünkre, és vacsora után ismerkedünk a helyi folklórral és a térség hangszerével, a ‘bandolával’.

3. Nap

Nem kell korán kelni. A mai napon a vizi és a lápvidék élővilágát, és a helyi halászati technikákat figyeljük meg, ezúttal kenuval utazva. Hagyományos 'llanero' után ma 4x4 terepjárós túrán veszünk részt a környéken, néhol süppedős, off-road viszonyok között. Visszatérve vacsora után mítoszokat, legendákat hallgatunk a tábortűz mellett. Ezt biztosan imádni fogod!

4. Nap

Reggel közösen megfejjük a teheneket, igen jól hallottad! Ezután megreggelizünk, iszunk friss tejet majd ismerkedünk a helyi kézművesség, bőrművesség mesterségével. Ebédelni érkezünk a kolóniál Pore kisvárosába. Itt városnézés keretein belül megismeritek az innen induló függetlenségi háború történetét és a város nevezetes épületeit, majd ebéd után utazunk több mint két órát Aguazul-ba, ahol ellátogatunk a Guahibo törzs táborába, megismerni mindennapjaikat. Estére Yopal városában szállunk meg.

5. Nap

Reggel Bogotába repülünk, onnan pedig Puerto Carreño városkájába, a venezuelai határra. Első napunkon a legszebb itteni kilátást csodáljuk meg a városka szélén magasodó impozáns szürke szikláról, mely a Mavicure-hoz hasonlóan a Guayana-i Pajzs része. Ezután elindulunk az Orinoco folyón a Bojonawi természetvédelmi területig, ahol faházban alszunk. A következő napokban megismered vendéglátóink, a Sikuani, Piaroa , Puinave és Curripaco kultúrákat.

6. Nap

Reggeli után folytatjuk utunkat az Orinoco vizén az El Tuparro Nemzeti Park lélegzetelállító sziklaképződményei felé, melyeket maga Alexander Humboldt térképezett fel Orinoco- expedícióján. Szomszédolunk egy kicsit, ugyanis a Pintado közösség Venezuelához tartozik. Megismerjük az itt élő…… emberek mindennapjait, és az egyedülálló ősi sziklarajzokat a közelben. Ebéd után hajózunk tovább, és megmásszuk a szintén venezuelai Cerro Guahibo szikláját kilátást keresve. Estére érkezünk a Tuparro folyó torkolatához, ahol a Maipures közösségnél alszunk a folyóparton.

7. Nap

Ma reggel felhajózunk az Orinoco legszebb, legérintetlenebb mellékfolyóján, a Tomo folyó vizén, megfigyelve az érintetlen élővilágot. Ezután 3-4 órás gyaloglás vár ránk a folyóközi szavannán a Tuparro folyóig, ahol rövid fürdés után lehajózunk a torkolatig, ahol tegnap aludtunk. Körbehajózzuk Maipures szigetvilágát, majd szabadidő a parti szálláson.

8. Nap

Folytatjuk utunkat az Orinoco vizén a Vichada folyó torkolatánál lévő különleges sziklaképződményekig. Itt ebédelünk a helyi közösségnél, majd felhajózunk a Caño Mono vizén egészen a Sarrapia indián közösségig mely a Piaroa és a Curripaco indiánok élőhelye. Hagyományos ebéd után megismerjük a közösség életét, illetve a Selvas del Matavén névre hallgató folyóközi területek fontosságát, mely arról híres, hogy a legtöbb használt gyógynövény megtalálható itt, melyekből a helyi közösség gyógykészítményeket állít elő és ősi gyógyítással is foglalkozik. Megismered a Selvas del Matavén növényvilágát, és itt szállunk meg a Sarrapia közösségnél.

9. Nap

Reggel indulunk tovább ismét Venezuelába. A Castillito szigeten található Coromoto- i Szűzanya szobor az utóbbi orszag védőszentje, ezt is útba ejtjük, majd pedig irány a Reserva Natural Moru, ahol teszünk egy laza ‘sétát’ a lombkoronaszinten kiépített útvonalon. Ebéd után már a Guaviare folyón folytatjuk utunkat egészen a Coconuevo közösségig, ahol meglátogatjuk az itt élő kézműveseket és az itt található ‘petroglif’ sziklarajzokat. Ma már a Guaviare folyón folytatjuk utunkat egészen a Coconuevo közösségig, ahol meglátogatjuk az itt élő kézműveseket és az itt található ‘petroglif’ sziklarajzokat. Innen az Inírida folyón folytatjuk utunkat Délután érkezünk a Puinave törzs El Remanso közösségébe a Cerros del Mavicure lábához. Itt a helyiek életével, a Puinave szokásokkal és gasztronómiával ismerkedünk, szállásunk is itt lesz. Némi tábortűz és beszélgetés után időben aludni térünk.

10. Nap

A Puinave törzs tagjaival indulunk a Cerro el Pajaro tetejére, meglehetősen korán hajnalban, hogy felérve megcsodálhassuk a panorámát. Ez csak száraz időben lehetséges, amikor nem csúszik a szikla. A Cerro El Pajaro és a Cerro Mavecure a Guayanai Pajzs legimpozánsabb sziklaképződményei közé tartoznak, a Puinave indiánok szent hegyei, ezért a túra alatt sokat hallunk majd a jelentőségükről a helyi törzsek mitológiájában. A több mint öt órás gyalogtúra után ebédelünk, majd pedig szabadidővel, pihenéssel töltjük a délutánt.

11. Nap

Reggel áthajózunk a túloldali Puerto Venado közösséghez. Ma egy másik sziklát is megmászunk a délelőtti gyalogtúránkon. Innen visszatérve ebédelünk, majd pedig estig fürödhetünk a Caño San Joaquín vörösbor színű vízében. Innen indulunk vissza Inírida városába. Kikötünk a Coco Nuevo közösségnél megismerni a Curripaco törzs kézműves termékeit, mitológiáját és az itt található prekolumbiai petroglifeket, majd pedig ugyanitt ebédelünk. Délután érkezünk a közeli Vitina közösséghez, ahol egy Puinave kultúrális bemutató után a szomszédos természetvédelmi területen figyeljük meg a térség ikonikus virágát, a Flor de Inírida-t. Estére a városszéli Paujil indián közösség lát minket vendégül ahol Sikuani, Piapoco és Puinave etnikumú családok élnek együtt.

12. Nap

Reggeli után ismerkedünk a helyi kézművességgel és gasztronómiával , majd teszünk egy rövid sétát Inírida utcáin, ahol kedvedre válogathatsz a kézműves termékek között, majd pedig Bogotába, onnan pedig Vaupés tartomány fővárosába Mitú-ba repülünk, ahol ma este a városban alszunk. Mitú a legkisebb népességű tartomány-főváros, Vaupés fővárosa.

13. Nap

Ma reggel légcsavaros kisrepülőre ülünk, és Pacoa falucskájaba utazunk, ahonnan még majdnem egy órás csónakázás vár ránk a Cabiyari indiánok falujába. Kedvesen, bár borzasztó meglepetten fogadják az embert, a turista itt ismeretlen fogalom és a spanyolt sem mindenki érti. Helyi barátunkkal félórás gyalogtúra után érjük el a Jirijirimo zuhatagot, ami valóban Kolumbia legszebbje. Hagyományos ebéd után ismerkedünk a Cabiyari-k életével, majd az éjszakát is a falujukban töltjük.

14. Nap

Hajnalban korán kelünk, segítünk beszerezni a reggelit, majd pedig csónakba ülünk és irány a falu, ahonnan Mitú-ba repülünk a kisgéppel. Mitú mellett található egész Latin-Amerika legnagyobb 'malocája', ami az amazóniai indián törzsek közösségi háza. A gigantikus kézzel készített, díszes épületben főleg a Tukano nyelvcsaládhoz tartozó 27 különböző kisebb törzs szokott gyűlésezni, illetve kultúrális eseményeket tartani. Látigassuk meg! Estére Mitú-ban alszunk.

15. Nap

Reggeli után irány a kisváros reptere, ahonnan utazunk Bogotába, majd repülsz haza. Jó utat kívánunk!