Colombia Tours 97

Észak-Kolumbia Hosszú Körút

Autentikus és részletes körút a Karib-térségben

Könnyû

Bogota

A túra nehézsége

Közepes

Egy olyan körutazásról van szó, ahol első kézből kapsz betekintést a Karib-térség mindennapi életébe, megcsodálva, a térség legszebb természeti csodáit, mindezt a lehető legautentikusabb módon, dzsungeltúrával, helyi gasztronómiával és folklórral fuszerezve. Betekintést ad a térség indián kultúráinak életébe, az Alta Guajira sivatag extrém világába, a Sierra Nevada magasságaiba, az édes-sós lagúnák élővilágába,a Tayrona Nemzeti park, Chocó és az Archipiélago San Bernardo legszebb partjaival fűszerezve, mindezt a festői szépségű Cartagenában zárva. Sok időt töltünk a természetben, de városnézésből, történelemből sincs hiány. Ellátogatunk a zene fővárosába, Valleduparba, a kolóniál Mompoxba, ismerkedünk a Tayrona, a Zenú, Wayuu és Embera indián és a karibi afro kultúrákkal is.

Igény esetén az utazás meghosszabbítható tengerparti pihenéssel. Részletekért érdeklődj a Szervezőnél!

Érdekli ez a túra?

Ha érdekli ez a túra, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot további információkért és foglalásért.

Program

1. Nap

A Bogotába való érkezés után Santa Martára repülsz, ahol a reptéren találkozunk. A nap hátralévő részében megismeritek Santa Marta belvárosát, történelmét, nevezetes épületeit, a híres arany múzeumot. Ellátogatunk Simon Bolivárhoz köthető nevezetes helyszínekre, majd szabadprogram a tengerparti belvárosban. Szállás egy antik koloniál vendégházban.

2. Nap

Reggel autózunk negyedórát Taganga halászfaluig. Innen egy halászcsónakkal a világhírű Tayrona Nemzeti Park egy kevésbé ismert szektorába látogatunk el, ahol a Sierra Nevada ölelésében a Karib-tenger egy csodaszép eldugott partszakaszán fürödhetsz, ahol nincs turista! Mangroveerdőt és sós lagúnát is mutatok. Innen visszatérve ebédelünk, majd szabadprogram a belvárosban.

3. Nap

Reggel korán indulunk a közeli Ciénaga Grande partjaihoz, mely az ország legnagyobb édes-sós lagúnája és egyben az Isla Salamanca Nemzeti Park területe. Itt fogunk ma csónakázni és megismerkedünk Buenavista és Nueva Venecia vízre épült településeit és az itt élő halászok mindennapjait. Ebéd után irány a közeli 40 fokos gyógyító termálforrás, majd estére felautózunk Mincára. A Sierra Nevada-beli kisfalu Kolumbia ökológiai fővárosa, itt egy hagyományos kávétermesztő tanyán alszunk.

4. Nap

Reggeli után kávé és kakaótúrán ismered meg a termesztés, feldolgozás folyamatát, majd pedig folytatjuk utunkat a Sierra Nevadában addig a pontig, ahonnan a több mint négy órás gyalogtúra indul a Cerro Kennedy köderdeiben a magashegyi menedékházig, ahol megszállunk. Ez már majdnem a csúcs, ami csaknem 3000 méter.

5. Nap

Hajnalban túrázunk másfél órát, hogy a napfelkeltét az ország legmagasabb pontja, a Pico Cristobal Colon fölött lássuk. Rövid madárles és reggeli után elindulunk lefelé a kocsihoz. Leereszkedünk a városba, majd ebéd után autózunk még egy órat Buritaca faluig, pontosabban a Quebrada Valencia vízesésig, ahol 2x30 perc túra vár ránk a lenyűgöző vízeséshez, ahol fürdünk. Szállás estére az én dzsungelbeli tanyámon.

6. Nap

Reggeli után korán indulunk terepjáróval közel egy órán át a Sierra Nevada földútjain addig a tanyáig, ahonnan a gyalogtúra indul. Kétésfél órás gyaloglás vár ránk Ableizhi faluba, melyet a Kogui indiánok laknak és bizonyíthatóan én vittem az első látogatókat 2024. augusztusában. Itt a vallási vezető, a Mamó fogad minket, majd rövid megtisztítás után belépünk a faluba. Megismeritek a törzs mindennapi életét, vallását, zenéjét, tradicionális táncait. Hagyományos ebéd után túrázunk a közeli vízeséshez, illetve fürdünk is a kristálytiszta vízfolyásban. Estére megismerjük a kokalevél fontosságát, feldolgozási menetét és a Mamó ősi históriákat mesél a tábortűz mellett. Szállás függőágyban vagy matracon a Kogui faluban.

7. Nap

Reggeli után a szomszédos Chiwilongui faluban a kézműves ruhakészítés mesterségével ismerkedünk és meglátogatjuk az iskolát. Ezután kétésfél órás gyalogtúra vár ránk Mulkwakungui faluba, ahol a Kogui nők kézművességét és a cukornád feldolgozást ismered meg és ebédelünk egy ’campesino’ családnál. Innen visszaérve a terepjáróhoz, irány a természetes termálfürdő a dzsungel mélyén. Itt estig szabadprogram, szállás a tanyámon.

8. Nap

Reggel korán indulunk, majd hagyományos reggeli után másfél óra autóút árán érkezünk a Los Flamencos Nemzeti Parkba, a Camarones halászfalu menti édes-sós lagúna partjára, ahonnan csónakos madárlesre indulunk a helyi Wayuu indián kommuna tagjaival. Itt a névadó rózsaszín flamingókon kívül, kanalas gémeket, piros íbiszeket és még számos madárfajt figyelhettek meg a kétórás program alatt. Itt már jó meleg van, el is fárad az ember, jólesik a strandolás és a frissen fogott hal. Ellátogatunk egy Wayuu család hagyományos településére, ún.Rancherián, ahol azon kívül, hogy helyi fogást kóstolunk, megismerkedünk az itt élő emberek kultúrájával, betekintünk mindennapjaikba, Ezután irány a Wayuú indiánok által lakott La Guajira fővárosa, Riohacha megannyi színes kézmuves portékával, pálmafás tengerparttal és hangulatos belvárossal. Miután megismertétek a város történetét, kultúráját, ajánlott beülni a tengerparti Malecón bárba. Szállás egy belvárosi koloniál vendégházban.

9. Nap

Reggel a napot a színes és nagyon autentikus Riohachai piacon kezdjük, ahol próbálunk helyi ételeket és vásárolni is érdemes a rengeteg kézmuves portékából, majd pedig Cabo de la Vela partjai felé vesszük az irányt, ami a Wayuu indiánok szent helye, egyben az Alta Guajira sivatag bejárata, félautonóm terület. Ez nagyjából négy óra, először aszfalton majd félsivatagban. Megállunk Manaura rózsaszín sótelepeinél, ami az ország legnagyobb sóelőállítója. Cabo de la Vela faluban ebédelünk egy helyi családnál, majd irany a két legszebb itteni strand, Playa Arcoiris és Playa Dorada, ahol a szabadidő alatt strandolhattok a magányos tengerparton, majd pedig megmásszuk a Pilón de Azúcar dombocskát, ahonnan csodaszép a naplemente. Szállás egy vendégházzá alakított tengerparti Rancherián, ahol isteni a frissen fogott hal.

10. Nap

A mai napon Kolumbia legextrémebb sivatagi terepjárós túrája következik az Alta Guajira sivatagban. Nagyjából öt órán keresztül haladunk félsivatagi és sivatagi környezetben a Wayuú indianok félautonóm területein, Rancheriák közt, szélsőséges környezetben, ahol kincs az édesvíz. Az út során Kolumbia legszebb panorámáit láthatjuk, égszínkék tengeröblökkel tarkítva. Az úticél Punta Gallinas, a dél amerikai földrész legészakibb pontja, sok utazó bakancslistás álma. Ebédelünk egy teljesen magányos tengerparton egy Wayuu családnál, Punta Agujas-on, ahol strandolunk. Estére egy tengerparti turisztikai Rancherián alszunk, igény esetén függőágyban. Innen látható a legszebb kolumbiai csillagos égbolt, és vannak világító tengeri planktonok is.

11. Nap

Reggel korán kelünk, ugyanis madárlesre megyünk. Innen visszatérve reggeli, majd irány Taroa homokdunéi. Itt extra díj ellenében van lehetőség homokdeszkázni vagy quadozni. Innen elindulunk vissza Riohachába. Megállunk ebédelni Punto Soldado magányos partszakaszán, estére érkezünk a riohachai szállásra.

12. Nap

Reggel a Guajira félsziget déli területei felé vesszük az irányt. Végig haladunk a Cerrejón bányavidékén, megállunk fürödni a Rio Badillo fantasztikus hófehér sziklái közt, majd pedig autózunk Pueblo Bello-ig, ahol rövid gyalogtúra keretein belül meglátogatjuk az Arhuaco indiánok fővárosát, Nabusimake-t, amihez a vallási vezetőjük külön engedélye szükséges. Estére Valleduparban, a zene fővárosában, a 'vallenato' zenei irányzat bölcsőjében szállunk meg. Érdemes az estét a belvárosban tölteni, táncolni is lehet.

13. Nap

Időben indulunk, a mai nap nagy része utazással fog telni, ugyanis a Sierra Nevadától délre haladva Cesar és Magdalena megye vidéki területein haladunk keresztül nagyjából 5-6 órán keresztül, többször földúton. Nagyon autentikus élmény, igazi vidéki körút. Ebédre érkezünk a történelmi, kolóniál Mompoxba mely a Magdalena folyó mellékága mellett fekszik. Itt ebéd után élvezzük a csodás folyóparti belvárost, szállás vendégházban. Extra díj ellenében van lehetőség naplementéig tartó csónakázásra, szerintem nagyon szép.

14. Nap

Mai utunkon a Magdalena menti lápvidéken haladunk keresztül, fantasztikus panorámákkal. Megállunk egy háztáji dohánytermesztőnél Sucre tartományban, megnézzük a kézműves szivar készítését, ki is próbáljuk. Ellátogatunk a közeli Tuchín faluba, ahol a Zenú indiánok évszázados kézműves technikáival és hagyományaival ismerkedünk. Ebédelünk Lorica városában, ahol a közel-keleti építészettel és az arab ízvilággal ismerkedsz. Ebéd után vár a közeli vulkanikus iszapfürdő. Szállás estére egy tengerparti ökoszálláson Tolú mellett.

15. Nap

Reggel indul a csónakunk a kolumbiai Karib-térség legszebb szigeteihez, ami nem más, mint az Archipiélago San Bernardo. Van legetőség sznorkelezni, búvárkodni is felár ellenében, képzett búvároknak, ez plusz nap beiktatását igényli. Megismered a világ legbeépítettebb szigetét, Santa Cruz de Islote-t, az ott élő embereket, majd pedig ebédelünk a Tintipán sziget hófehér partjainál. Ebéd után visszatérünk a kikötőbe Tolúba, majd irány a Sínú folyó partjára épült Montería, Cordóba tartomány fővárosa ahol megszállunk estére.

16. Nap

Reggel autózunk több mint két órát Tierralta falujába, pontosabban Frasquillo kikötőjébe, ahol meglátogatjuk az Embera Katio törzset, megismerjük mindennapi életüket és még ebédre is hivatalosak vagyunk. Ide csónakkal utazunk az Urra víztározón, és a Rio Esmeralda vizén. Innen visszatérve még majd hat óra autóút vár ránk Necoclí városáig, mely a Golfo de Urabá öböl partján helyezkedik el. Itt alszunk estére.

17. Nap

Reggel korán indul a csónakunk Capurganába, az öböl túloldalára. Menetrendszerinti komoly járművekről van szó, még így is néha az időjárás miatt törlik az utat, és az USA- ba tartó venezuelai menekült is sok, kell egy kis türelem, de megéri hiszen az elkövetkezendő napokban fogod látni Kolumbia legtisztább vizeit. Capurganába érkezve rögtön megcsap minket a kis halászfalu roppant barátságos hangulata. Gyalog folytatjuk utunkat a hegyen át a közeli Sapzurro falujába, mely az utolsó kolumbiai falu a panamai határon. A hangulata valami csodás, estére itt szállunk meg a tengerparton. Reggel átsétálunk a panamai La Miel falujába, csak hogy ne hagyjuk ki Panamát.

18. Nap

Reggel bő fél óra gyaloglás vár ránk, majd a közeli Cabo Tiburón kristálytiszta pálmafás partján töltjük a délelőttöt. Ebédelünk Sapzurro-n, majd ebéd után csónakkal visszatérünk Capurganába. Itt is mutatok egy csodás partszakaszt, ami az ’Istenek medencéje’ névre hallgat. Estére egy közeli faházban szállunk meg.

19. Nap

Reggel visszatérünk Necoclí városába a hajón, ami ismét 2 órát vesz igénybe. Ezután egésznapos autózás vár ránk. Estére a már ismert Lorica városában szállunk meg. A naplementekor a Sínú folyóról nézzük a várost.

20. Nap

Ma átautózunk a Montes de María dombvidékén, mely a karibi kézművesek és a Zenú indián kultúra hazája. Coloso falujában túrázunk egy nagyon különleges egyedülálló vízeséshez, ahol Zenú petroglif is található. Kulturális megállót tartunk San Jacintoban, ahol ismerkedünk a helyi kézművességgel, a Zenú indián kultúrával, hangszerkészítőkkel és meglátogatjuk a helyi múzeumot is. Ebéd után egy közeli tanyán túrázunk a közel kétezer éves Zenú petroglifekhez, majd pedig betérünk San Basilio del Palenque településére megismerni a világ első szabad afroamerikai települését, az afrokolumbiai kultúra alapjait és Benkos Biohó történetét. Innen estére érkezünk Cartagenába, szállás a Getsemaní városrészben.

21. Nap

Miután megismertétek Cartagena történetét, kultúráját, épületeit a nagyjából 3 órás városnézés alatt, ellátogatunk a világörökség részét képező Castillo San Felipe erődbe, majd a La Papa kolostorhoz, ahonnan a legszebb látvány nyílik a városra. Délután szabadprogram. Este élőzenés szivar és rum bárba viszlek, ami nagyon hangulatos, elegáns ám nem olcsó. Szállás ugyanott.

22. Nap

Hagyományos reggeli után Barú-félsziget legszebb strandjára, a zsúfolt és költséges Playa Blancára utazunk autóval. Itt egész délelőtt strandolás, lehet jet-ski-t bérelni vagy masszázst kérni. Itt sok a turista. Ebéd után visszatérünk Cartagenába, hiszen este utazol haza. Jó utat!