Colombia Tours 97

Dél-Kolumbia Rövid Körút

Rövidített utazás La Macarena és az Amazonia dzsungelein át a Déli-Andok világáig

Középnehéz

Bogota

A túra nehézsége

Nehéz

Leírás: Egy olyan aktív, rövidített körutazásról van szó, ahol a kalandvágyó utazó a Serranía La Macarena és Amazonia dzsungeleiből indulva Huila és Cauca tartományok páratlan prékolumbiai lelőhelyein, temetkezési helyein keresztül a Dél-Andok legszebb koloniális településeinek és indián kultúráinak megismerése révén a lehető legmélyebben ismeri meg az adott tájegység szokásait és hagyományait. Mindezt Cali, a salsa forró fővárosában zárjuk. Ezen az úton a természetes programok vannak túlsúlyban, de városnézés is benne van, illetve több opció is rendelkezésre áll, hogy mindenki megtalálja a neki valót. Ezen az úton több extrém célpontot is felkeresünk, illetve tartalmaz fárasztó gyalogtúrákat is, amikhez a komfortzónádból is ki kell majd lépned. Több olyan ritka látványosságot tartalmaz, ami ismeretlen a külföldiek számára, sok szabadidővel és sok gyalogtúrával. Ezen az úton rendkívül sok hosszú autó- és buszút is van, erre fontos felhívnom a figyelmet. Illetve azt is hozzáteszem, hogy a néhány komolyabb gyalogtúra kihagyásával igény esetén a túrát könnyíthetjük, de az utazások akkor is hosszúak és fárasztóak.

Igény esetén az utazás meghosszabbítható tengerparti pihenéssel. Részletekért érdeklôdj a szervezônél!

Érdekli ez a túra?

Ha érdekli ez a túra, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot további információkért és foglalásért.

Program

1. Nap

A bogotai repülőtérről már utazunk tovább San José del Guaviare kisvárosába, Észak-Amazonia kapujába. Délután ellátogatunk a Tucano indiánok közeli közösségébe, ismerkedni hagyományaikkal. Naplementekor csónakázunk a Laguna Negra vizén. Estére szállás vendégházban.

2. Nap

Reggel terepjáróval utazunk majd két órát a Nuevo Tolima több mint 12000 éves bizonyítatlan eredetű sziklarajzaihoz. Útbaejtjük a közeli Ciudad de Piedra egyedülálló sziklaképződményeit, a Caño Cristales-hez nagyon hasonlító itteni színes folyót, majd megfürdünk a melegvizű természetes medencékben. A Nuevo Tolima sziklarajzai után folytatjuk utunkat addig a tanyáig, ahol megszállunk estére. (Ide igény esetén beiktatható egy plusz nap a túrába, ami a világ legnehezebben megközelíthető hegysége, a Serrania del Chiribiquete bemutatásáról szól; mindezt a lehető legszebb módon, kisrepülőről nézve. Ez egy nagyon atraktív, de költséges kalandtúra-elem, ami abszolút megéri, hiszen a látvány valami nem mindennapi. Ebben az esetben még egyet alszunk San Joséban. A különprogram ára a résztvevők számától függ.)

3. Nap

Reggel túrázunk a Cerro Azul több mint 7000 éves sziklarajzaihoz, mely az El Tigre tepui falán található. Ezután a Guayabero folyón haladunk tovább csónakkal, több mint hét órán keresztül La Macarena kisvárosáig, mely a Serrania La Macarena turisztikai központja. Útközben megállunk ebédelni egy folyóparti közösségnél, melyet a Guayabero indiánok laknak. Estére szállás La Macarena kisvárosában.

4. Nap

A Caño Cristales a térség leghíresebb látványossága, és amikor nyitva tart, külföldiek hada veszi az utazási irodák méregdrága szolgáltatásait. Ennek egyik oka, hogy ezt a térséget különösen súlytotta a fegyveres konfliktus. Mára ez megváltozott, látogathatóvá vált. Terepjáróval utazunk, miután átkeltünk a folyón, majd rövid gyalogtúra után érjük el Caño Cristales-t. Ezután ellátogatunk két közeli vízeséshez, majd visszatérünk Macarenába. Szállás estére ugyanott, ahol a helyi folklórral ismerkedhetsz.

5. Nap

Ma korán indulunk terepjáróval. Miután komppal átkeltünk a Guayabero folyón, folytatjuk utunkat a Caño Cristales- nél még szebb színes folyóig, ahol kétórás gyalogtúra vár ránk. Ez a Rio Siete Machos, mely szintén a Macarenia Clavigera virágának köszönheti színes folyómedrét. Itt kedvedre fürödhetsz, majd ebédelünk a Caño Indio közösségnél. Délután még több mint két órát zötykölődünk az ikonikus Caño Canoas vízesésekig. Az éjszakát egy közeli tanyán töltjük.

6. Nap

Hajnalban indulunk ugyanis vagy hat órán át utazunk a Serrania La Macarena lábánál, eleinte igen rázós úton Mesetas kisvárosába. Ebéd után egész Dél-Amerika legszebb raftingján veszünk részt a festői szépségű Güejar folyón, majd onnan visszatérve vendégházban alszunk.

7. Nap

A mai napon a térség egyik legszebb vízeséséhez túrázunk. Reggel terepjáróval utazunk másfél órát a tanyáig, ahonnan a Charco Azul vízesés túraösvénye indul. Nagyjából összesen háromórás gyaloglásról van szó. Miután megfürödtünk a vízesésben ebédelünk, majd megtekintjük a múltbeli FARC gerillaszervezet történelmi táborhelyét. Estére érkezünk a szállásra Mesetas városába.

8. Nap

Reggel nagyjából két órát utazunk Villavicencio- ba ahonnan Bogotába majd átszállással Neivába repülünk. Ebéd után már indulunk is tovább kicsit több mint egy órán keresztül Villavieja bájos falujába, ahol megszállunk.

9. Nap

A délelőttöt a híres Tatacoa sivatagban gyalogtúrával töltjük. Valójában nem is sivatag, hanem lepusztult talajmaradvány, viszont tény, hogy lenyűgöző és ritka látvány. Ebéd után utazunk tovább három órát Gigante városkájába, a legenda szerinti óriások földjére, ahol a naplementét a Mano del Gigante kilátóból láthatjuk, majd meghallgatjuk az óriások történetét.

10. Nap

San Agustin kisvárosa azon kivül hogy igazán dekoratív fehér-zöld koloniál építészettel rendelkezik, a közeli Archeológiai Park által vált híressé, ahol a múzeumban ismerkedünk a dél-andoki indián kultúrákkal, majd a Szobrok völgyében megcsodálhatjuk az itt feltárt 'prékolombiai' temetkezési helyeket, síremlékeket melyeknek eredete máig vitatott. Túrázunk a Cháquira temetkezési dombra és a Dél -Andokban eredő Magdalena folyó szűkületéhez. Ebéd után ellátogatunk a Yanacona indiánok közösségébe. Szállás San Agustinban koloniál vendégházban.

11. Nap

Nem csak az Archeológiai Parkban vannak ám petroglifek, hanem a környező hegyvidéken számos ponton, amit kevésbé ismernek a turisták. Ma egy ilyen területre fogunk ellátogatni, a közeli Isnos határában magasodó dombon , majd délután túrázunk a Dél – Andok legmagasabb vízeséséhez, ez a Salto de Bordones. Estére több mint három órás út vár ránk a Puracé vulkán lábánál található szállásra.

12. Nap

Reggel időben indulunk a Puracé Nemzeti Park bejáratához. Itt az azonos névvel rendelkező, 4600 méter magas vulkán kráteréhez majdnem három óra vesz igénybe a feljutás, tehát összesen egy 5 órás túráról van szó egy olyan Nemzeti Parkban, ahol nem jár külföldi turista. Popayán, a fehér város kétségkívül Dél - Kolumbia legszebb városa. Itt töltjük a délutánt és szállasunk is itt lesz.

13. Nap

Hajnalban indulunk terepjáróval Inza városába, mely a Dél -Andok vonulatai közt bújik meg, és ez a térség a leggazdagabb az archeológiai leletekben. A területet a gyarmatosítás előtt a Paez és más kisebb törzsek lakták, és valószínűleg hozzájuk köthetőek a térségben feltárt petroglifek és gigantikus temetkezési helyek is. Azon kívül, hogy a szomszédos San Andrés de Pisimbala határában található Tierradentro az UNESCO világörökség része, a világ legnagyobb földalatti temetkezési helye. Az El Duende és a Segovia névre hallgató sírhelyek meglátogatása után folytatjuk az időutazást az El Tablon petroglifek felé, majd délután túrázunk az Inza határában lévő prékolumbiai lépcsős piramishoz. Ezután szállás ugyanott, mint tegnap.

14. Nap

Búcsút veszünk a Dél - Andok világától, hiszen egész napos utazás vár ránk a salsa fővárosába, a forró Cali-ba. Teszünk egy kitérőt a közeli Silvia falujába egy nagyon különleges indián közösség, a Misak, más néven Guambiano törzs otthona, akik jellegzetes kék öltözetükkel igazán pompás összképet nyújtanak a falu piacon. Ellátogatunk a Misak közösségbe, megismerkedünk életmódjukkal és kézműves technikáikkal, kultúrájukkal. Ellátogatunk kertjeikbe, ahol a gyógynövényeken kívül kávét, kakaót, kukoricát és mákot is termesztenek. Szállás estére Cali városában, ahol elviszlek egy nívós salsa bárba.

15. Nap

Délelőtt megmutatom a várost, felautózunk a város fölötti Krisztus szoborhoz, majd korai hagyományos ebéd után meglátogatunk egy közeli szőlészetet Santa Elenában. Innen irány a közeli reptér, hiszen utazol Bogotába, onnan pedig haza. Jó utat!